خبرنامه دی یا بیمرغ

خبرنامه دی یا بیمرغ

خبرهای روزانه وهفتگی از روستاهای بیمرغ، اروک و اسو گناباد در خبرنامه دی
خبرنامه دی یا بیمرغ

خبرنامه دی یا بیمرغ

خبرهای روزانه وهفتگی از روستاهای بیمرغ، اروک و اسو گناباد در خبرنامه دی

چگونه کشورداری کنیم-از ایرانیها یاد بگیرید-گزارش یک سایت سوییسی

وین - یک سایت سوییسی به نقل از خبرنگار خود که به ایران سفر کرده است ، تاکید کرد که همه اتهاماتی که غرب درباره ایران مطرح می کند دروغ است و علت این دروغ پردازی ها این است که ایران واقعا می خواهد مستقل باشد.



به گزارش ایرنا، سایت سوییسی ˈآلس شال آوند راوخˈ Alles Schall und Rauch به نقل از خبرنگار خود ˈفریمنˈ که اخیرا به تهران سفر کرده است، نوشت: سفر من به این کشور برای آنکه واقعیت ها را عینا در محل ببینم واقعا ارزشمند بود و مقایسه دروغ های غرب و تفاوت تصویری که از ایران ارایه می دهند با واقعیت، مرا شگفت زده کرد.

فریمن در گزارش خود نوشت: همه چیز پایانی دارد و سفر من به ایران هم به پایان رسید و من به سوییس باز گشتم و اینک می توانم مشاهدات خود از این سفر را به دیگران نیز بدهم.

پرواز من به ایران یک صبح زود ساعت هفت و چهل دقیقه از فرودگاه فرانکفورت با خطوط هوایی ایران ایر آغاز و من ساعت دوازه به وقت محلی در تهران بودم و پرواز مزبور نیز خوب و مناسب بود. فریمن افزود: من از ابتدا می دانستم که در این سفر به تهران با وضعیتی روبرو خواهم شد که با آنچه تا کنون به ما در غرب گزارش داده اند، همسو نخواهد بود ولی این موضوع که تفاوت بین این تصویری که از ایران برای ما درباره این کشور بوجود آورده اند تا این حد زیاد باشد مرا شگفت زده کرد. به همین خاطر سفر من به این کشور برای آنکه واقعیت ها را عینا در محل ببینم واقعا ارزشمند بود.


این خبرنگار سوییسی ابراز امیدواری کرده است با گزارشی که از سفر خود به ایران ارائه می کنند، خوانندگان یک تصویر درستی از این کشور بدست بیاورند و تصویرهای اشتباه در خاطره خود را تصحیح نمایند.

فریمن در گزارش خود از ایران تصریح کرد: تبلیغات دروغین غرب درباره ایران بسیار گسترده و وسیع بوده و انسان تعجب می کند که چگونه یک چنین تصویر نادرستی درباره این کشور ارائه شده است. چرا؟ ایران چه کار اشتباهی می کند؟ خیلی ساده، برای اینکه ایران تنها کشوری در جهان است که واقعا مستقل است. تنها اشتباهی که ایران می کند آن است که حاضر نیست در برابر دیکته جنایتکاران مالی شرکت های جهانی و فرهنگ استکباری غربی کمر خم کند.

یعنی ایرانی ها این شهامت را به خرج داده اند که خودشان در خصوص وضعیتشان تصمیم بگیرند و ظاهرا این کار را کسی نباید بکند.

هر کشوری که خارج از صف عمل کند و نخواهد که برده غرب باشد، آنوقت دروغ های زیادی به آن زده می شود و محور شرارت خطاب می گردد.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: هر چه تا کنون از سوی غرب درباره این کشور گفته شده همه دروغ و نادرست بوده است. همه این اتهامات از جمله اینکه این کشور حقوق بشر را رعایت نمی کند، به انسان اهمیت نمی دهد و به سرکوب می پردازند دروغ محض است.

وی افزود: این درحالیست که واقعیت کاملا بگونه دیگری است. ایران یک کشور مدرن و دارای تمدن بزرگ است. در زمینه زیرساختاری نیز دارای همه آن چیزهایی است که یک کشور صنعتی غربی دارد.

من شگفت زده ام که این کشور که با خصومت و تحریم ها سوی غرب روبرو است، چگونه توانسته در این زمینه تا این حد موفق باشد. بویژه جنگ متجاوزانه هشت ساله از سوی عراق در دهه هشتاد به نمایندگی از غرب که بسیاری از شهرهای این کشور را ویران ساخت و هزینه بالایی را بر گردن آن گذاشت و قربانیان زیادی گرفت و سی سال تمام نیز تحت تحریم غرب قرار داشت.

خبرنگار سوییسی در ادامه گزارش خود این سئوال را مطرح کرد که اگر ایران در یک محاصره شدید از سوی غرب قرار نمی داشت امروز چگونه بود؟ اینها همه بخاطر آن است که اکثریت ملت ایران اجازه نمی دهند که غرب برای آنها تعیین کند که چگونه باید زندگی کنند. یعنی ملت ایران این استدلال مستکبرانه و نادرست غرب که هر کاری غرب می کند درست است را رد می کنند.

این اکثریت به یک قانون اساسی رای داده که جدایی دین و سیاست را برسمیت نمی شناسد و این موضوع از دید غرب یک اشتباه بزرگ است.

فریمن با طرح این سوال که این انتخاب به غرب چه ربطی دارد، یادآور شد: ما همیشه در حد گسترده از حاکمیت مردم بر سرنوشت خود صحبت می کنیم ولی اگر مردم کشوری این موضوع را در زندگی روزمره خود عمل کنند آنوقت به مذاق ما خوش نمی آید.

ما همان کسانی هستیم که مرتبا در امورداخلی دیگران دخالت می کنیم بدون آنکه اجازه بدهیم که هر ملتی همان جامعه ای که خود می خواهد را بوجود آورد.

ˈما کشورها را مجبور می کنیم تا آنگونه که ما می خواهیم باشند و وقتی نمی خواهند که اینگونه باشند آنها را بمباران می کنیم. چه کسی در اینجا شرور است، چه کسی واقعا تروریسم دولتی را دنبال می کند، چه کسی در اینجا متجاوز و جنگ طلب در جهان است، چه کسی مرتبا به کشورهای دیگر حمله کرده و آنها اشغال می کند و چه کسی مجازات عمومی علیه مردم غیر نظامی اعمال کرده و دروغ می گوید و کلاهبرداری کرده و به غارت دست می زند؟ بله، فقط ما. ˈ

این خبرنگار سوییسی در ادامه گزارش خود به وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخت و نوشت: در ایران مجازات اعدام بطور کلی برای قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می شود. هزاران نفر از نیروهای امنیتی ایران هر ساله در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق افغانستان کشته می شوند.

این امر از سوی کشورهای ناتو ترویج شده و از قاچاقچیان حفاظت می شود تا جامعه ایران را به نابودی سوق دهند. تا پیش از حمله به افغانستان و ورود ناتو به آنجا کشت خشخاش در این کشور ممنوع بود ولی امروز تولید تریاک در این کشور در حد ارقام رکوردی در جهان است.

غرب که صحبت از مبارزه علیه مواد مخدر می کند در اصل از این امر علیه دشمنان خود استفاده می نماید. این مواد مخدر وارد خیابانهای ایران می شود و با این مواد جوانان معتاد شده و چارچوب جامعه را در هم می ریزند.

فریمن تصریح کرد: مردم در غرب آگاه نیستند که در پس پرده چه می گذرد و دولت های آنها تا چه حد جنایتکار هستند.

در زمینه سانسور اینترنت نیز به من گفته شد که این کار برای جلوگیری از دسترسی مردم به زباله هایی که ما غربیها تولید می کنیم اعمال می شود. یعنی سایت هایی مسدود می شوند که مرتبا دروغ علیه ایران پخش کرده و یا احساسات مذهبی مردم را جریحه دار می کنند.

در ایران با زنان با احترام رفتار می شود و آنها اجازه دارند کارهای زیادی انجام دهند. مردان به من توضیح می دادند که زنان در زندگی در جامعه ایران رئیس هستند بویژه در آنچه به خانواده مربوط می شود. از آن گذشته، 65 درصد از دانشجویان در ایران را زنان تشکیل می دهند.

از سازمان ها و اداراتی که من از آنها دیدن کردم، نیمی از پرسنل را زنان تشکیل می دادند. وزیر بهداشت و درمان در ایران یک زن است. من از تبعیض در زمینه آنچه به شغل و کاریر شغلی مربوط می شود چیزی ندیدم.

این روزنامه نگار سوییسی در پایان گزارش خود با اشاره به وضعیت بحرانی غرب ، نوشت: افرادی که خواستار مهاجرت به اروپا هستند باید این کار را بکنند تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار بگیرند و برای سیر کردن شکم خود، آنگونه که در یونان، ایتالیا، اسپانیا و یا ایتالیا معمول است به زباله ها مراجعه کنند و با چشم خود شاهد باشند که غرب انساندوست چگونه است.

آنها یک برداشت کاملا اشتباه از غرب داشته و تصور می کنند که غرب بهشت است در حالی که امروز در اروپا وضعیت مرتبا خراب تر شده و بسیاری بیکار می شوند. به همین خاطر نیز مرتبا اعتراضات خیابانی و یا اعتصابات وجود دارد. امروز نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به بالاترین سطح رسیده است. در آمریکا نیز وضعیت بهتر از این نیست و نیمی از مردم این کشور با پول ناچیزی که دولت به آنها می دهد زندگی خود را سپری می کنند.

اروپام 1344


نظرات 2 + ارسال نظر
جلال یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام - مرسی از مطلب خوبت - به نظرم کاملا درسته ما در ایران مشکلات داریم گرانی داریم و ... ولی باید توجه داشته باشیم که ما بیشتر از ۳۰ دهه تحریم شدید بوده و هستیم و همه جور خرابکاری از جمله بمب گذاری و ترور شخصیت های مهم و متفکران و ... از سوی خارجی ها و داخلی های منحرف داشته ایم و نیز ۸ سال جنگ با عراق که نه با همه دنیای مدرن آن روز ولی باز هم روی پای خودمون ایستاده ایم . هر کدوم از موارد بالا برای ساقط کردن یک کشور برای همیشه کافیه پس ما همچنان ایستاده ایم

ممنون آقا جلال از نظر خوبتون و از این تفکر سالم
یاعلی

lind پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:18 ق.ظ

چو چنی حالت خرابه
چو تعریفه ندردی
وه کشدوزکا چگر دری
اونا به سبسکا خوبن
و دیگر هیچ

تو هم خوب یاد گرفته.چطه ردمر بزدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد